Wij zijn de
scherpslijpers
van kwaliteit

Neem contact op

Simpel makers

Bekijk onze Applicatie experts / Integratie specialisten / Voetbal kenners / Sit-down comedians / Fijnproevers / Film fanaten / Globe trotters / Zen specialisten… en lees hoe zij persoonlijk het complexe simpel maken.

  • Abdirizak Duale

    “Mijn missie als UX designer is niet per se om de complexiteit van een proces te verminderen, maar om het gevoel te verminderen dat iets ingewikkeld is. Deze twee doelen kunnen elkaar overlappen, maar ze zijn niet hetzelfde.”

  • Axel Trip

    “Om het complexe simpel te maken start ik met een versimpelde versie van de complexe werkelijkheid. Zodra deze versimpelde versie door iedereen begrepen wordt, voeg ik waar nodig in stappen de complexiteit weer toe om het voor alle partijen behapbaar te houden.”

  • Bas van der Horst

    “Bij complexe zaken is mijn eerste stap altijd om het échte doel te begrijpen. Wat wil je bereiken en waarom? Wanneer je dat weet wordt het eenvoudiger om prioriteiten te stellen en daar vervolgens de juiste oplossing bij te bedenken.”

  • Dennis Homberg

    “Als ik een complex probleem wil kunnen verklaren maak ik gebruik van reverse engineering. Door de juiste vragen te stellen en alle mogelijke routes van een eindgebruiker in omgekeerde richting te bewandelen kan ik vaak direct een oorzaak aanwijzen.”

  • Gabe Vader

    “De uitdaging is om een zo simpel mogelijke oplossing voor een complex probleem te vinden. Dat doe je bij programmeren eigenlijk altijd door het eerst te bespreken, schema’s te maken en er eventueel een nacht over te slapen en het in stukjes te hakken (submicroflows).”

  • Gert Bronkhorst

    “Wanneer ik een complex probleem voor mijn kiezen krijg ga ik met de opdrachtgever in gesprek. Door gerichte vragen te stellen deel ik het probleem op in deelgebieden, oftewel hapklare brokken. Door elk deelgebied apart op te lossen, zonder de context als geheel uit het oog te verliezen ontstaat een oplossing die iedereen begrijpt.”

  • Hans Roks

    “Als ik iets complex simpel wil maken, teken ik het uit. Met een praatplaat onder je arm maak je elk gesprek direct een stuk praktischer. Daarnaast sta ik graag voor een whiteboard, waarbij ik gedachten vorm probeer te geven op een visueel aantrekkelijke manier.”

  • Jarno Koopman

    “Bij het oplossen van een complex softwareprobleem zoek ik altijd naar alle manieren om uit te komen op de plek van het probleem. Door mij hierop te richten beperk ik het gebied waar ik moet zoeken en maak ik het voor mijzelf eenvoudiger om het probleem op te lossen.”

  • Joel van de Graaf

    “IT landschappen worden groter en complexer door de groei van het aantal systemen. Door business processen en applicatie services & functies aan elkaar te relateren creëer ik overzicht van structuur, samenhang en hergebruik voor nu en de toekomst.”

  • John Cornegge

    “Een hoop vraagstukken zijn onderdeel van een hoger gelegen proces waarbij de Business een bepaald resultaat verwacht. Het helpt mij om dit proces in grote lijnen uit te tekenen waardoor het in één opslag duidelijk is hoe elk onderdeel van invloed is op de keten.”

  • Jurgen Klaassen

    “Het leven is zoveel gemakkelijker als je low code gebruikt. Daarom ontwikkel ik graag op het Mendix-platform.”

  • Karim Harmak

    “Binnen de integratie landschap is het bouwen van complexe processen heel simpel. De uitdaging ligt meer in het bouwen van eenvoudige processen waar uiteindelijk een complex vraagstuk wordt opgelost.”

  • Karin Mudde

    ‘Sales cycles in de Mendix en Boomi wereld zijn complex. Voor mij als Sales Manager is het van belang om drie stappen vooruit te denken. Door een goede strategie uit te stippelen, kan ik onze klanten en prospects het beste van dienst zijn. Net schaken eigenlijk.’

  • Michella Fijneman

    “In mijn functie heb ik te maken met diverse taken. Het overzicht bewaar ik door het geheel op te delen, als een grote pizza, opgedeeld in slices met telkens een andere topping. Los eenvoudig maar als geheel een afwisselende pizza!”

  • Minke van Dooremalen

    “Marketing an sich is uitgebreid en kent vele specialisaties. Wat mij helpt zijn alle taken opdelen in stukjes. Als je daarna alles als een puzzel weer samenvoegt heb je dit veelomvattend strategisch vakgebied in kaart en kun je bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen!”

  • Paul Schreur

    “Wat ik heb geleerd als organisch chemicus pas ik ook toe in mijn dagelijkse leven als developer: ‘Na ontleding van de complexiteit van een vraagstuk zal de synthese van de fragmenten leiden tot een simpele oplossing.”

  • Pim van der Noll

    “Domeinen van applicaties, systeemlandschappen en processen kun je soms moeilijk begrijpen. M.b.v. (door)vragen aan de experts van die domeinen begrijp ik hoe zaken samenhangen. De losse onderdelen zijn vervolgens opzichzelfstaand en simpel.”

  • Remco Tuerlings

    “Versimpelen van complexe wensen van de klant begint voor mij altijd bij het opstellen van duidelijke User Journeys. Door deze paden uit te werken stellen we de kern doelen & bijzaken vast en kunnen we elementen die ruis veroorzaken aanpakken.“

  • Ronald Beer

    “Complexiteit ontstaat vaak door gebrek aan kennis, als je je verdiept blijkt het vaak simpeler te kunnen. Als ik tegen iets aan loop wat ik als complex ervaar stel ik veel vragen en probeer ik het ook altijd vanuit een andere invalshoek te bekijken, hierdoor vergroot ik mijn kennis.”

  • Ronald van Viegen

    “Mijn streven is alles zo simpel mogelijk te houden waar het kan, tenzij er een goede reden is om af te wijken. Simpelheid, op de juiste manier toegepast, wordt uiteindelijke elegantie.”

  • Sjaak Overgaauw

    “Veel IT-landschappen systemen zijn onnodig complex door gebruik van verouderde technologieën. Ik hou mij dagelijks bezig met het ontwerpen van oplossingen waar de business wel blij van wordt en waarbij IT het verschil kan maken. Het levert je flexibiliteit, een beter functionerend bedrijf en groeimogelijkheden op voor het bedrijf.”

  • Sjors Schultz

    “Vaak is iets complex geworden, wat het bij aanvang niet was. Ik help door processen snel te doorgronden en nieuwe invalshoeken te bieden. Zo worden overbodige zaken aan het licht gebracht, ontstaat weer overzicht en visie en kunnen we het samen maken tot wat het ooit was. Simpel.”

  • Sven Ernest

    “Complexe uitdagingen vragen om simpele processen! Ik maak complexiteit simpel door allereerst een resultaat te definiëren en daarbij kaders te bepalen. Juist door het resultaat voor mijzelf zichtbaar te maken, wordt de reis er naar toe duidelijk en eenvoudiger”